söndag 31 maj 2015

Social träning

Min Matte och Husse tycker det är dags att jag konfronteras med verkligheten. Vi var hemma i stan i förra veckan och då blev jag så förskräckt när det kom en stor gräsklippare körandes runt hörnet, då ville jag bara gå in i lägenheten. Dagen efter när Matte och jag skulle gå ut i parken och göra tvåan, så kom en cykel med skramlande cykelkorg, då blev jag så rädd så tvåan fick vänta till kvällen på landet.

Därför hade dom bestämt sig för att vi skulle till storstan på något evenemang där många människor och hundar och andra livliga saker finns och inträffar.

Ibland fick jag gå själv bland alla människor, där många måste stanna och tala om att jag var den sötaste dom sett, hmm vet jag väl.

Ibland när Matte och Husse tyckte att det verkade farligt för mig fick jag sitta i min nya väska, det var toppen då såg jag bättre och alla som tyckte jag var sötast såg mig bättre.

Den sociala träningen gick bra förutom att jag blev åksjuk och kräktes när vi åkte dit.
Matte förklarade att valpar kan bli åksjuka ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar